Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstruktivismus ve výuce geografie
Medková, Eva ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Medková, E. (2012): Konstruktivismus ve výuce geografie. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Diplomová práce se zabývá konstruktivistickým modelem ve výuce geografie. V teoretické části se zaměřuje na charakteristiku tohoto modelu a porovnává ho s modelem tradičním - transmisivním. Popisuje metody, které jsou v konstruktivistickém vyučování používány. V praktické části byl proveden pedagogický experiment, který srovnává efektivitu konstruktivisticky a transmisivně pojatého vyučování. Experiment proběhl na základní škole ve dvou paralelních třídách 7. ročníku. Ve třídách byla vyučována dvě geografická témata - monzuny a vyspělost asijských států. Téma vyspělost asijských států bylo vyučováno v jedné třídě transmisivně a v druhé konstruktivisticky. Následovalo vyučování druhého tématu - monzuny, kdy se ve třídách přístupy prohodily. Efektivita vyučování byla zjišťována pomocí didaktického testu a statisticky vyhodnocována.
Hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků prvního stupně ZŠ - empirická výzkumná sonda
Švehlová, Lucie ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Teoretická část práce obsahuje informace o hodnocení a o specifickém způsobu hodnocení ve výtvarné výchově. Výzkumná část je rozdělena na předvýzkum a tři další etapy - rozhovor, pozorování a dotazník, vlastní experiment a následné dotazování. V těchto etapách výzkumu zjišťuji informace o zkušenostech a postojích žáků k hodnocení ve výtvarné výchově, ale také celkově k předmětu výtvarné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno v jedné třídě běžné základní školy na malém městě v Jihočeském kraji. Práce přináší zajímavé informace o současném pohledu žáků a jejich vyučující na výtvarnou výchovu a její hodnocení. Zjištěné výsledky naznačují potřebu žáků být hodnoceni, především klasifikováni a na schopnost žáků používat kritéria hodnocení. Výzkumné nálezy mohou přispět k diskuzi týkající se hodnocení ve výtvarné výchově. Jsou také využitelné pro přípravu vzdělávání učitelů primárního vzdělávání, zkvalitnění výuky a mohou být i východiskem pro rozsáhlejší výzkumná šetření.
Konstruktivismus ve výuce geografie
Medková, Eva ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Medková, E. (2012): Konstruktivismus ve výuce geografie. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Diplomová práce se zabývá konstruktivistickým modelem ve výuce geografie. V teoretické části se zaměřuje na charakteristiku tohoto modelu a porovnává ho s modelem tradičním - transmisivním. Popisuje metody, které jsou v konstruktivistickém vyučování používány. V praktické části byl proveden pedagogický experiment, který srovnává efektivitu konstruktivisticky a transmisivně pojatého vyučování. Experiment proběhl na základní škole ve dvou paralelních třídách 7. ročníku. Ve třídách byla vyučována dvě geografická témata - monzuny a vyspělost asijských států. Téma vyspělost asijských států bylo vyučováno v jedné třídě transmisivně a v druhé konstruktivisticky. Následovalo vyučování druhého tématu - monzuny, kdy se ve třídách přístupy prohodily. Efektivita vyučování byla zjišťována pomocí didaktického testu a statisticky vyhodnocována.
Návrh a experimentální ověření portfólia učebních pomůcek v účetnictví
Bromová, Michaela ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou didaktických pomůcek ve výchovně vzdělávacím procesu. V první části je pozornost věnována analýze funkcí didaktických pomůcek a míře významnosti jejich postavení ve výuce. Seznámí nás se všemi teoretickými znalostmi, které by měl každý z pedagogů znát, ještě před tvorbou a zařazením příslušné pomůcky do hodiny. Kromě teorie poskytuje i základní pohled do současného moderního pojetí těchto didaktických prostředků. Dále je zde rozebrána tato oblast z hlediska experimentálního ověření účinnosti učebních pomůcek ve vyučování. Tento výzkum ukazuje, jak velkou či malou úroveň důležitosti má tento prostředek v celém výchovně vzdělávacím procesu a jaké ostatní výsledky byly po intenzivním zařazování učebních pomůcek do hodin účetnictví dosaženy. Detailní rozbor poukáže na všechny změny a tendence, které zavládly v průběhu realizace experimentu a také po jeho ukončení. Na závěr nechybí ani rady a doporučení, sestavené na základě hodnocení výsledků, které byly dosaženy v rámci pedagogického experimentu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.